Schovat/Ukázat mapu

Aktivní senior

PlayPointy s cvičebními prvky pro seniory najdete v Rudimově a Doubravách. 

Na obou z těchto míst najdete 4 cvičební prvky, které můžete doplnit vlastním protahováním a posilováním. Jak na těchto prvcích cvičit představujeme na informačních tabulích na místě i na našem webu. 

Připravené fitness prvky jsou uzpůsobeny tak, aby cvičení na nich bylo pohodlné i pro seniory. Cvičení rozvíjí schopnost koordinace, posiluje svaly a zvyšuje jejich flexibilitu, pomáhá při rehabilitaci a předevší způsobuje nebezpečeně dobrou náladu z pohybu venku. 

1. Bruslení

Uchopte rukojeť šlapadla oběma rukama a stoupněte si na šlapáky. Kmitejte nohama dopředu a dozadu ve vlastním tempu, jako byste bruslili na zamrzlém jezeře. 

Skvělé cvičení pro zvýšení pohyblivosti dolních končetin, při kterém posilujete nohy a hýždě. Dá se využít také k rehabilitačním účelům, procvičuje rovnováhu a koordinaci pohybu.

2.  Veslování

Posaďte se na sedátko a uchopte obě madla. Nohy položte na šlapáky, zapřete se do nich a pak pomalu vracejte do původní polohy, jako při veslování.

Toto cvičení výborně posiluje dolní končetiny a oblast pánve, která je při cvičení často zanedbávána. Hodí se také k rehabilitačním účelům

 

3. Běh na lyžích

Uchopte obě madla, stoupněte si na stupátka a plynulým střídavým pohybem nohou a rukou napodobte běh na lyžích zasněženou krajinou.

Stejně jako klasické zimní běžecké lyžování, pomáhá i tento prvek zlepšovat pohyblivost horních a dolních končetin, koordinaci a hybnost kloubů.

 4. Shyby

Posaďte se na sedačku a zády se pevně opřete. Oběma rukama uchopte držadla a plnou silou je pomalu přitahujte dolů. Stejně pomalý musí být i pohyb zpět.

Cvičení podobné shybům pomáhá celkově zpevnit tělo, horní končetiny, hrudník a především záda, která jsou často nevhodně namáhána dlouhým sezením.